Regreta

Astazi în timp ce mă plimbam prin ploaie…. mint, în timp ce mergeam la magazin să cumpăr înghețată și mozzarella, am văzut pe răul care străbate cartierul meu o Regretă de toată frumusețea și m-am oprit sub umbrela mea ieftină și-am privit-o cu o curiozitate intensă.

Ce făcea acea Regretă în rău pe o asemenea ploaie? Regreta părea tristă, stătea când cocoțată pe piciorul stâng când pe cel drept, avea penele gri și părea că-i udă leoarcă, ceea ce e și normal dacă mă întrebați pe mine. Afară ploua cu găleata iar eu m-am oprit văd o Regretă gri. Am vrut să o întreb dacă e bine dar mi-a fost teamă că nu înțeleg Regreta pentru că eu n-am avut nimic de-a face cu Regretele până într-o zi. Mi-am făcut curaj și cu adidașii mei uzi am înaintat către Regreta întristată. Și-a deschis larg dintr-o dată aripile și mai apoi și le-a înfășurat în jurul trupușorului ei plin de apă de ploaie. M-am dat un pas inapoi și cu o ezitare incredibilă am întrebat:

  • Doamna Regretă, sunteți bine? De ce stați în râu pe o ploaie turbată ca asta, zic eu curioasă în timp ce mâna dreaptă îmi dârdâie pe umbrelă din cauza frigului.
  • Domnișoară. zice ea în timp ce-și vâră ciocul sub pene parcă căutând să-și găsească pulsul ca să afle dacă e încă în viață sau nu. Apa o avea până la pe la genunchii ei de regretă.
  • Mă iertați, domnișoara Regretă dar ieșiți din apă că o să faceți apă la jumătatea grisinelor dumneavoastră și mai apoi vă treziți cu reumatism. Se uita la mine cu niște ochi mari și triști, nu știam ce să mai fac să o conving să nu stea în râu.
  • Nu-mi pasă, nu-mi mai pasă deloc, zice ea privind râul cum curge pe lângă grisinele ei. Viața de Regretă e prea grea.
  • Dar de ce spuneți asta?
  • Ieri cea mai bună Regretă a mea se giugiulea cu fostul meu Regret în mijloc de mlaștină și au crezut că nu-i vede nimeni dar sălciile de le serveau drept cortină erau bătute de vânt când la stânga, când la dreapta, dezvăluind relația lor nerușinată de Regrete. Mă uitasem la cea mai bună Regretă a mea și dintr-o dată a devenit pentru mine o străină, eu speram să mă mai împac cu Regretul și să facem pace, să ajungem la același numitor comun prin înțelegere și comunicare eficientă dar nu, Regretul meu drag sau mai bine zis, fostul meu Regret era pe un pat de mlaștină făcâdu-i Regretei mele cele mai bune, grisinele să-i tremure. Urăsc Regretele când mă trădează, le detest, câteodată egret să fiu Regretă pentru că simt că e în zadar. Am cunoscut atâtea Regrete la viața mea și marea majoritate m-au trădat, mereu mi s-a spus că sunt o Regretă frumoasă dar cred că sunt prea bună cu celelalte Regrete și de asta sunt atât de predispusă trădarii. Așa că nu mai vreau să trăiesc, viața de Regretă nu mai contează pentru mine și o să rămân în râul ăsta plin de apă până ce o să mor înecată.
  • Haideți domnisoara Regretă, nu fiți copil, dar știți dvs. câți Regreți ar da o aripă de-a lor ca să aibă o Regretărie fericită cu dvs. și mulți Regreți micuți? Vă dați bătută așa ușor pentru un amărât de Regret? Nu merită, vă spun eu, Regretele nu merită. Așa că uite, vă întind mâna asta fără umbrelă iar dacă-mi întindeți o aripă, eu vă scot afară din râu dar grăbiți-vă că plouă tare și se umflă râul ca vezica după bere.
  • Dar ce e berea ? zice ea timidă și cu ochii înlăcrimați.
  • Un lichid galben care miroase urât. Haideți vă rog, nu stați acolo, nu puteți să muriți din cauza unor amărâte de Regrete.

Mi-a întins o aripă și am tras-o afără din apă, am pus pentru câteva minute geaca mea pe corpul ei plăpând ca să se încălzească și și-a pus capul în pământ și a plâns. A plâns pentru toate Regretele din viața ei, a plâns pentru fiecare Regret apărut care i-a tulburat calmul și mintea și am rămas acolo în ploaie. Și-a șters lacrimile ei de Regretă pe aripile gri, murdare, a inspirat adânc, mi-a dat geaca, și-a deschis aripile și când să zboare s-a împiedicat de pod și a căzut în apă și a murit ca proasta. Săraca Regretă. Am mers mai departe după înghețată și mozzarella.

MORALA?

La ce? Nu este nicio morală, e Egretă nu Regretă iar eu nu vorbesc cu păsările dar chiar am fost azi și mi-am cumpărat înghețată și mozzarella.

 

 

Lasă un răspuns

