Chaos

” Din chaos Doamne-am apărut

Și m-aș întoarce-n chaos,

Și din repaos m-am născut,

Mi-e sete de repaos. ”

M. Eminescu

Cred că niciodată nu am simțit nevoia cum simt acum, să iau loc și să respir. Da! Să respir în mijlocul haosului pe care l-am creat involuntar, să imi dau voie să înjur, să plâng, să țip … să îmi dau voie să simt sentimente pe care le-am reprimat din cauza faptului că nu am vrut ca ele să umbrească educația de care dau dovadă în mod normal. Pentru că în mod normal nu țip, nu strig, nu mă cert și nu-mi agreg persoana în niciun fel de polemici dar de data asta am simțit nevoia să mă cert.

Să le spun celor care n-au jucat cum trebuie că m-au făcut să-mi pierd cărțile, să le spun că acum jocul ăsta mă face să transpir, nu mă lasă să dorm noaptea, nu mă lasă să gândesc ziua. Dar am înjurat, am scos birjărița din mine și am înjurat pentru că oricât de zen aș fi, oricâte lumânări parfumate aș aprinde și oricâte băi cu mușețel și alte plantule aș pune în apă tot nu pot să ascund sentimentul de furie.

Totuși, în viziunea mea, sentimentul de furie se naște din cel de neputință și asta pentru că atunci când nu reușim să schimbăm o situație care nu ne place, ne infuriem. Dincolo de furii și de stări ”birjărești” am simțit nevoia să pun totul în ordine, să mă așez la birou și să scriu ceea ce vreau să fac în următoarele zile, să calculez un buget, să plănuiesc ce să gătesc, unde să merg și de ce, ce să cumpăr și de ce. Spontaneitatea e incredibilă, e o stare de exaltare frumoasă, îmbibată în adrenalină densă dar uneori prea multă spontaneitate creează haos, îndoieli și situații dificile.

Așa că am tras linie, mi-am setat scopurile, mi-am plănuit mișcările pentru că există o oarecare siguranță în a-ți pregăti următoarea mișcare așa cum există o siguranță liniștitoare când ai un plan B, bine pitit în spatele planului A. Trebuie să învățăm să prioritizăm lucrurile importante și să le lăsăm pe cele mai puțin importante la urmă, este necesar să înțelegem că noi înșine trebuie să avem prioritate pentru că dacă noi nu ne facem pe noi înșine prioritari, atunci cine o va face ?

De două zile am reușit să fac ordine în haos și se simte bine, altfel vezi lucrurile după un somn liniștit, după o conversație cu oameni care îți pot deschide mintea, după o zi în care telefonul sau social media au fost lăsate deoparte.

Dacă și tu nu mai poți, în loc să disperi, caută natura problemei tale și încearcă să o rezolvi atunci când nu stau așezați, îngrămădiți nori negri ca tăciunele, deasupra minții tale. Ia o pauză, înlătură oamenii toxici de lângă tine, întreabă-te ce vrei și cum poți obține ceea ce îți dorești, citește, fă sport și să nu uiți că totul e temporar.

Apropo … cărțile sunt miraculoase! Nu cele de joc, alea de le iei în mână și au pagini fine și albe și miros de bibliotecă veche din școala generală. Mulțumesc mâță pentru carte!

 

Seri de Aprilie liniștite vă doresc,

R.

 

Lasă un răspuns

