Te dai batut ?

Viata e un joc, un joc dur care nu te iarta iar daca o face, pregateste-te sa-i suporti fiecare repros. Daca insa reusesti sa joci jocul bine si sa supravietuiesti, atunci se schimba foaia, se lumineaza orizontul, norii se risipesc si lucrurile se desfasoara in armonie. Dar cati dintre noi reusesc sa joace jocul si  sa-l castige ? O mica parte, unii castiga dar cu jumatati de masura si se chinuie, muncesc din greu si pentru cealalta jumatate iar in drumul lor plin de disperare pierd esenta, pierd oportunitati, oameni sau sentimente de dragoste.

Astazi n-a fost ziua mea, am dormit cateva ore bune azi noapte iar de dimineata am avut cateva momente linistite, sunt in zilele libere asa ca ador sa ma relaxez. Fiind una din acele zile mai diferite ale lunii, imi gasisem scuza perfecta pentru a sari peste exercitiile fizice de la sala dar mi-am propus sa merg intr-un alt oras drag mie sa beau o cafea. Am mancat ceva fructe de dimineata, repede la dus, m-am spalat pe dinti si apoi m-am apucat de machiaj. Toate bune si frumoase pana cand primesc un e-mail prin care sunt anuntata ca am fost respinsa pentru o anumita pozitie din cadrul unui job pentru care aplicasem acum 2 luni. M-am uitat la mesaj si am inchis telefonul rapid si m-am reintors la machiaj, in timp ce aplicam culoare pe pleoapa ochiului drept, incepusem sa respir greu, imi tremura mana si lacrimi imi curegeau necontrolat pe obraji. M-am oprit, am inspirat adanc, am expirat si am privit cerul. Nori grasi si odiosi se adunasera pe cer, lasand dezgolita o pata albastra ca apele oceanelor care in scurt timp fusese acoperita. M-am reintors la machiaj, continuam sa ma machiez si simteam ca obosesc, ma simteam fara putere, eram suparata, ganduri se adunasera in mintea mea ca norii de pe cer si le-am dat voie sa-mi intunece mintea. Si mi-am plans de mila, ma simteam descurajata. Normal ca n-am mai mers sa beau cafea dar nu suportam sa stau in casa, mi-am luat telefonul si cardul, am tras niste pantaloni pe mine si dusa am fost. Si ma batea ploaia pe spate si-mi ingheta fata iar ochii-mi erau fara de viata. Mergeam pe strada ca o luntica, nu stiam incotro. M-am urcat in autobuz si am mers sa cumpar mancare. M-am luat cu una alta si mi-am uitat supararea, am venit acasa, am despachetat si depozitat mancarea, am bagat haine la spalat, mi-am schimbat hainele de pat, am sters praful, mi-am aranjat camera si mi-am aprins lumanarile parfumate. Uitasem ca am fost respinsa dar am dat voie sa ma simt respinsa iar noi ca si oameni putem sa permitem sau nu, putem sa vedem soarele pe cer sau sa nu-l vedem chiar daca el e acolo, putem sa iubim persoana care merita iubire sau putem sa iubim si sa stim ca acea persoana nu merita iubire.

Azi am avut scuze !!!

  • Am avut pentru ca am vrut sa am, am vrut sa-mi plang de mila cand puteam sa nu o fac, puteam sa ma machiez in continuare, sa-mi pun un ruj frumos pe buze si sa-mi spun: „poate urmatorul job e al meu” dar n-am facut-o, mi-am pierdut timpul plangand, ca e usor sa plang, ca sunt om si ca noi oamenii mergem pe drumul cel mai usor si doar atunci cand ne vedem in groapa pana la gat ne adunam puterile sa mergem pe drumul plin de provocari.
  • M-am lasat doborata de ploaie si nu am mers sa-mi beau cafeaua in orasul drag mie pentru ca nu era soare, pentru ca n-am vrut sa caut soarele intr-o zi urata in schimb am gasit uratul si dezgustul dintr-o zi ploioasa. Sunt oameni care vad o zi ploioasa ca pe o arta, ca pe o recenta pictura a lui Dumnezeu in care pensula a desenat minuni iar culorile au dat viata peisajului. Am ales calea usoara .
  • Nu m-am dus la sala ca e acea perioada speciala dar am putut sa merg la cumparaturi, am putut sa ma machiez si sa-mi curat camera. Alea au fost eforturi care au necesitat miscari fizice si totusi le-am facut . Dar n-am mers la sala, mi-am gasit scuze, am ales calea usoara.
  • Asta seara cand am fost intrebata „ce am de gand sa fac cu viata mea?” sau „am de gand sa-mi indeplinesc visele sau doar sa vorbesc despre ele?”, m-am panicat si m-au apucat toate: melancolia, disperarea, tristetea, dorul s.a.m.d. in loc sa zic: „nu stiu, dar ma descurc, stiu ca pot!”, am ales sa plang. N-am spus asta, mi-am cautat scuze si m-am plans, ca doar e usor sa te plangi si sa plangi. Curg acolo doi muci din ochi si s-a dus toata ziua/seara pe apa Sambetei.

Cu cat mai multe scuze, cu atat mai mici sansele de reusita, viata e grea, nu spun ca n-ar fi iar eu am simtit-o din plin dar am observat ca daca dau voie greutatilor sa ma apese si sa ma terorizeze, ele or sa ucida ce e mai bun si mai frumos in mine, si totusi am 26 de ani, inca mai pot face atatea, as spune ca am timp desi zilele de maine nu sunt o certitudine dar m-am saturat sa ma scuz. Si imi doresc sa slabesc, sa vizitez NYC, sa iubesc, sa scriu o carte, sa plang de fericire si sa fiu impacata cu ce am pierdut, imi doresc sa gasesc locul perfect unde sa pot sa traiesc, un loc unde sufletul sa se simta imparat cu sau fara coroana. Sunt oameni de care ne putem lipsi in aceasta viata, sunt oameni care te vor mic si te vor face mic daca le permiti acest lucru dar daca nu le dai voie, tu castigi . Daca ai avut si tu o zi proasta, imi permit sa-ti reamintesc ca ziua de maine cu toate incertitudinile sale, poate fi o zi a schimbarilor, maine poti face istorie sau poti sa urci acel munte greu pe care-l gasesti mereu la munca, maine poti schimba ce n-ai putut schimba astazi pentru ca ai avut scuze, pentru ca te-ai plans, pentru ca te-ai simtit pierdut ! Maine poate fi ziua perfecta, poti sa gasesti dragostea sau poti sa-ti descoperi o noua pasiune si imi permit sa te sfatuiesc sa te increzi in ziua de maine dar sa stii ca ziua de astazi e facuta sa-ti suni prietenii si sa-i intrebi daca sunt bine, sa-ti suni fratii, parintii si bunicii sa le spui ca-i iubesti, sa-ti saruti copilul de noapte buna si sa-i spui sotului/sotiei/iubitei/iubitului tau ca-l/ca o apreciezi. Pentru ca, vezi tu, sunt lucruri pe care poate maine nu le mai poti face, maine poate sa fie prea tarziu sa rostesti cuvintele „te iubesc” de-asta trebuie s-o faci astazi, acum cand ai ocazia . Viata incepe cu un test de sarcina sau o ecografie si se termina intr-o secunda teribila fara ecografii. Unele lucruri nu pot avea loc maine asa cum unele lucruri care trebuie facute maine, nu pot fi facute astazi.

Suntem oameni si tindem sa devenim extenuati mental si sufleteste la sfarsit de saptamana, de an, de luna dar daca simti ca azi vrei doar sa plangi, fa-o, injura, rupe sacul de box, ucide cu nerv bicicleta din sala de sport, stai in pat dar nu o fa si maine, unele lucruri care trebuiesc facute astazi, nu pot fi facute maine. Inainte sa plangi, intreaba-te daca merita sa faci un asemenea efort, intreaba-te daca merita sa pierzi atata energie iar daca nu merita, nu o face ! Tine minte, succesul e greu de atins, esecul e o obisnuinta a drumului catre succes, clacarea si pierderea de sine e optionala ! Daca permiti durerii sa te puna la pamant, asa o sa se si intample dar daca cauti sa faci din durerea ta un lucru pozitiv, rezultatele sunt extraordinare!

Sa stii ca dupa ce am plans, mi-am sters lacrimile, am decis ca maine sa merg la sala, mi-am dat drumul la muzica si am ras in hohote cand am vazut o pisica care dormea intr-un bol de cereale . Desigur, fara cereale si fara lapte !

Noapte buna, cititorule !

Roxana

18 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Mishuk spune:

    Mă dau bătut…. la ce? 🙂

    1. Roxana spune:

      In fata vietii, ma gandesc! Nici nu stiam ca am scris aceasta postare…

      1. Mishuk spune:

        În fața vieții? Asta ar presupune să vorbești cu un… mort acum 🙂 dar mno, în fața vieții mai pierd câte o luptă… războiul e departe de a fi sfârșit.

      2. Roxana spune:

        Exista oameni care sunt in viata dar sunt morti pe dinauntru. Razboiul oricum il pierdem toti… in cele din urma.

      3. Mishuk spune:

        Hei :)) nimeni nu moare și nimeni nu e mort. Și eu care credeam că eu sunt depresiv. Îmi place :))) de ce „ cafea fără zahăr “ ?

      4. Roxana spune:

        Pt. ca atunci cand cafeaua nu are zahar e amaruie iar eu nu stiu sa scriu despre fericire si chiar de-or fi sa invat despre acest sentiment, tot nu am sa scriu. Mi se pare ca e prea egoist sa arat lumii ca eu sunt fericita cand majoritatea duc o existenta cu multa griji. Si cred ca sunt eu asa mai amaruie, dark chocolate wise 😁

      5. Mishuk spune:

        Foaaarte tare 🙂 ești născută iarna???

      6. Mishuk spune:

        Ioi 🙂 păi bănuiesc că ești o fire foarte energică și veselă 🙂 și foarte prietenoasă, cu mulți oameni în jurul tău. Un om frumos, 🙂 poate că… mno, nu ești întotdeauna înțeleasă, dar mereu ai intenții bune. Îmi pare bine să ye descopăr, Roxana 🙂

      7. Roxana spune:

        „Ioi” … esti ardelean?
        Sunt si cum ma descrii tu. Eu nici nu imi mai doresc sa fiu inteleasa, e inutil, o inutilitate frumoasa care imi arata ca e o raritate sa gasesti pe cineva care iti imparte Gandirea, asa ca refuz sa fac pe toata lumea sa ma inteleaga.
        Ma bucur ca te bucur ca ma cunosti. Si mie imi pare bine sa te cunosc!

      8. Mishuk spune:

        Nu sunt ardelean… nicidecum. Dar mno, când ajungi să trăiești printre oameni, fel de fel, inevitabil împrumuți vocabular, gestică, mimică…. mă bucur să aflu că pui preț pe Gândire. Și e adevărat, de înțeles te înțeleg doar cei care cu adevărat contează… ziua de azi chiar e o surpriză pentru mine 🙂

      9. Roxana spune:

        Inteleg.
        De ce este ziua de astazi o surpriza?

      10. Mishuk spune:

        Păi m-am trezit la 11, leneveam în pat, plictisit și mă gândeam că va trece anost… în pat. Mno, azi nu muncesc :))) și dacă nu muncesc…. ce pot să fac?
        Și de nicăieri, a apărut ceva interesant 🙂 Eu am nevoie de ceva care să mă țină în priză

      11. Roxana spune:

        Sunt in aceeasi oala. Urasc plictiseala. Dar ador sa lenevesc in pat!

      12. Mishuk spune:

        Asta pentru că pe moment nu ai alternative… dar ia să sune telefonul sau, în cazul meu, să rămâi fără țigări :))

      13. Roxana spune:

        Acolo nu ma bag. Hai sa be mutam ceva mai incolo ca sunt si alti oameni care citesc pe aici.
        Ma gasesti pe banea.roxana@yahoo.com

Lasă un răspuns

