Miros de … Craciun .

Ia sa vedem ! Spune-mi tu , draga cititorule , ai simtit vreodata ca intr-o anumita situatie in care te afli , simturile tale iti spun ca ai mai fost cumva agregat in acea situatie ?! Mai ales cand situatia respectiva iti aduce inapoi in minte amintiri frumoase si mirosuri dulci . Stiam si sunt perfect constienta ca  din nou ajung si cel de-al 5-lea Craciun nesarbatorit si pentru ca am fost acasa de curand , m-am umplut cu emotiile trecutului . Traiam pentru a simti din nou trecutul , unii dintre noi adora ce-i trecut mai mult decat pe propria lor persoana . Intr-o dimineata la Medias , se lasase un frig atat de greu ca aveam impresia ca e iarna , tare frumoase sunt iernile la Medias si mandru si alb mai e orasul in Decembrie . Cerul in acea dimineata era gri , parca incalcit si semana cu cerul lui Decembrie , gata gata sa-si scuture pletele-i argintii de zapada alba ca matreata ! Ce prostie am scris si cat am ras de ce am scris dar o las acolo sa va amuze si pe voi !

Facusem cafea si simteam in casa, sarbatoarea Craciunului , cea mai frumoasa sarbatoare pe care se intampla sa o iubesc mult . Am stat in bucatarie si-am privit cerul si derulasem inapoi filmul copilariei , filmul in care mama facea cele mai dulci prajituri , cozonac , sarmalute . Obisnuiam vreo 2 saptamani inainte de Craciun sa stau la masa cu mama si fratele meu si sa desfacem nuci , kilograme intregi de nuci si cantam colinde toata ziua …

Taticu baga ata in ac si o trecea cu putere printr-o ciocolata Poiana sau Africana , ii facea nod si o punea mandru pe pomul de Craciun , apoi agatam bomboane in pom si globuri . Ce globuri frumoase , simple , usor de spart , calcat pe ele si bagat picioarele dar nu se compara cu cele din ziua de astazi .

Ne imbraca mama frumos si mergeam la colindat singuri , peste tot si sunt uimita sa recunosc ca mama avea incredere sa ne lase seara pe strazi , era mai frumos pe strazi pe atunci . Veneam inghetati de la colindat cu turturi pe muci , ne stergea mama mucii si ne dezbracam si ne puneam la masa , imbracati normal ca doar puneam alt rand de haine pe noi !

Rasuna scara de colindatori , unii cantau asa de prost ca dupa ce plecau iti venea sa-ti torni un pahar de vin sa-ti fuga mintea de la acele voci teribile ! Vecinii radeau si isi faceau urari frumoase , cadouri sub brad si zile frumoase cu tati printre noi !

Am stat si mi-am baut cafeaua si-am trecut cu mintea prin cele mai frumoase amintiri , amintiri si momente pe care nu am sa le mai traiesc vreodata dar atata timp cat ma tine memoria , le voi retrai mereu , le pastrez in suflet ca pe nestemate si ma afund in ele ori de cate ori mi-e dor . Pentru ca mi-e dor , un dor dureros de mare si ma fac mica cand stiu ca nimic nu mai e la fel cum a fost … Poate de Craciun mai trece tati prin visele mele, poate Craciunul asta n-are sa ma mai doara inima ca pana acum .

Bucura-te cititorule de oameni si de zambetele lor , de vocile si sfaturile lor si nu-ti mai umple inima cu rautati , aduna in mintea ta momente dulci care sa-ti indulceasca inima cand ti-e amara ! Cauta ce e bun in oameni si ce e  bun in tine , fructifica-ti zilele si lupta pentru ceea ce crezi , bucura-te cat mai poti caci cum venim asa plecam , dureaza o secunda .

Nu va urez inca Craciun Fericit ca sa nu ma credeti mai sarita decat par dar va doresc zile frumoase si vise linistite !

 

Te iubesc , tata !

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Pisica și motanul spune:

    Esti geniala! Ceea ce ai descris tu, ai reușit sa ne transpunem( eu și cea mica) în povestea ta! Te rog, continua sa scrii! Esti superba!

Lasă un răspuns

