”Fata mea … ”

Draga mea , acum când îți scriu , cu siguranță că nu te am dar vreau să cred că o să te am ! Îți scriu ca să știi că la fel ca și părinții mei , am să-ți creez o bulă , viața ta se va desfășura în acea bulă , până la un moment dat . O bulă imensă , am să lupt ca o fiară să păstrez bula intactă astfel încât tu să fii mereu fericită . ” Mereu ” e un cuvânt scump , pe cât de frumos, pe atât de dureros . Am să-ți citesc cele mai frumoase povești și am să te ajut să traiești o viață frumoasă , pe placul tău , dar puiul mamii , mie nu mi-a spus nimeni ce o să fie după ce se sparge bula. Eu însă vreau să-ți spun că dincolo de bulă , răutatea lumească e incorigibilă , oamenii poartă măști false , frumusețea pălește în fața unui caracter murdar ,   mizeria umană e absolut deplorabilă , oamenii se consideră educați într-o societate democrată , pe când ei sunt doar niște animale ce poartă haine într-o junglă coruptă , animalic de hapsână , prea puțin umană . Oamenii își vor urma interesele fără să se uite în spatele lor să vadă pe cine au călcat pentru a-și atinge scopul , nepăsarea lor este una din armele cu ajutorul cărora își vor atinge succesul sau își vor afla sfârșitul . Dincolo de bulă , frumusețea lumii pălește ca dragostea în mijloc de necaz , viața va purta un singur nume : banii . Eu nu pot decât să fiu acolo pentru tine , mai ales atunci când lumea o să te rănească, când o să te pună la pământ fără pic de jenă . Am să încerc să fiu acolo când ți-e zbuciumat sufletul și când te simți singură și deznădăjduită , am să am cu mine sfaturi , idei , o vorbă dulce , una de ocară că nu tot ce vine de la mama e roz și plin de dragoste , o mângâiere , un cântec , o poveste dacă vrei , o mână de ajutor . Am să fiu acolo , regret că nu pot să păstrez bula intactă și că ai să plângi , și c-ai să simți durere și suferință dar viața e ca un film , ireal dar adevărat  . Aș vrea să am magie în mâini și să-ți fac viața perfectă , să fac ceva ca bula să nu se spargă dar magia e pentru magicieni iar mamele pot creea povești și basme , poezii și personaje fabuloase dar mamele nu pot să facă magie.

Noi vă iubim , noi uităm de noi înșine ca să vă facem pe voi copiii noștri , fericiți , luam de la gura noastră pentru a o hrăni pe a voastră , vă aranjăm hainuțele și părul în timp ce noi abia ne mai amintim când a fost ultima dată când ne-am cumpărat o ținută nouă . Dar ce să faci, suntem mame , mame de sacrificiu .
Să ai încredere în tine mai mult decât în orice , secretul unei femei adevărate este încrederea absolută în ea însăși . Păstrează-ți sufletul frumos și blând , nu te încărca cu lucruri negative și inutilitățile scoase pe gură de unii oameni care nu reușesc să-și găsească locul în lume , zâmbește mereu chiar și atunci când norii negrii ai tristeții acoperă soarele din viața ta .

Ajută oamenii și nu aștepta ajutor , nu aștepta răsplată , nu ajuta pe nimeni dacă ai asemenea așteptări . Unii oameni n-au învățat cuvântul ”mulțumesc” . Nu înjura ca mă-ta că nu-i frumos , nu lua de la mine ce-i rău , pentru că am momentele mele și n-o să pot să fiu mereu mamica ideală , iar când nu-s ideală , partea mea cea întunecată , să zicem (întunecată e un cuvânt prea radical) , o să fie vizibilă .

Fii puțin mai dură cu tine și nu fi leneșă , învăță tot ce poți și tot ce e de învățat , să-ți lucreze mânuțele precum îți lucrează mintea . Fii punctuală ! Nimănui nu-i place un om care nu ajunge la o întâlnire la ora deja stabilită . Te rog , ia în calcul cuvintele și invățăturile mele , educația și dragostea mea și folosește-le ca să te auto-construiești , citește mult , învață să pictezi și să coși , călătorește , învață să gătești , administreză-ți banii cu capul nu cu ochii în timp ce te uiți în vitrinele magazinelor , iubește cu pasiune și îndârjire și oferă frumusețea sufletului tău oamenilor care chiar o merită , poartă gânduri bune oamenilor pe care îi iubești și așteaptă de la oameni dovezi de dragoste nu cadouri și bijuterii .

Învață măcar o limbă străină , mențineți creierul într-un continuu exercițiu de învățare , învață să scrii corect gramatical (eu încă învăț gramatică)  și învață matematică dar nu veni la mine să te învăț matematică pentru că sunt o habarnistă și jumătate și nu putem să ne uităm amândouă ca idioatele la exercițiile de matematică . Eu m-am uitat ca idioată vreo 12 ani , e rândul tău . Trimite vederi și felicitări celor pe care îi iubești , contează foarte mult . Fă curat în casă , eu sunt dezordonată , tu să nu fii ca mine , n-are rost să fim chiar la fel .

Iubește-ți bărbatul și nu-l certa ori de câte ori ți-s ție pantalonii pe dos , sărută-i fruntea când e obosit , nu arde prânzul în fiecare zi timp de o săptămână , ia-o pe sărite , azi arzi , mâine nu . Ai grijă de casa ta și de copiii tăi , oferă-ți oportunitatea de a fi mândră de ceea ce reprezinți tu ca om , încearcă să fii deșteaptă și să nu fii mamă de sacrificiu , dacă eu și mama mea am fost , tu fii inteligentă și nu ne călca urmele .

Aranjează-ți părul când cumperi pâine , poate brutarul are să-ți fie soț și e o tragedie să-ți cunoști bărbatul având o coafură proastă !

N-am cum să acopăr tot , unele lucruri le înveți singură , de unele situații te vei lovi singură, nu te panica și nu veni la mine toată panicată că mă panichez și eu și-am făcut nimic ! Ai să înveți multe . Fii om caci dacă ești animal în această lume îți pierzi unicitatea iar un om care nu e unic , e comun iar un om care e comun nu strălucește !

Să iubești animalele de companie !

 

P.S. nu am copii .

Lasă un răspuns

