Viori …

Imi cazuse capul pe perna dureroasa a timpului , si-am privit razletele raze de soare cum cantau ele cu voci de ingeri , la fereastra mea . N-am rezistat tentatiei de a ma intreba : incotro , fata mea ? Catre cer imi spunea mintea-mi bolnava si atinsa de o tristete inimaginabila , catre inima lui imi spuneau ochii-mi pangariti de lacrimi , catre mare imi spunea inima-mi insetata de libertatea , despre care auzisem doar din povestile cu zane cu par balai ale bunicii . Soarele inca dansa , frumos dans , cald , lin dar temator . Se-adunasera norii intunecati deasupra ferestrei mele si parca soarele dansa cu mai multa pasiune , mai grabit , ca si cum mai avea 5 minute inainte de inchidere spectacolului.

Ploaia imi lovea fereastra indemnandu-ma sa-i deschid , pentru 5 minute , furase dansul soarelui , nu mai apucase soarele sa-si plece razele in fata mea in semn de multumire ca i-am urmarit dansul . Sunet de viori turbate veneau dinspre fereastra iar eu inca ma intrebam incotro ?

Intr-acolo unde lumea e calda la suflet , unde soarele se intalneste cu luna daruind pamantului lumina eterna a fericirii , intr-acolo unde oamenii se tin de mana si in miez de furtuna si in miez de vreme frumoasa , acolo unde dragostea nu se vinde ci o gasesti la fiecare colt de strada in flori , in ferestre , in cofetarii , in cafele dulci , in oameni cu fete senine ca marile albastre in care se oglindeste soarele ori de cate ori simte ca-si pierde increderea in el insusi . Intr-acolo unde iarba creste pentru a nu pierii niciodata , intr-acolo unde lacrimile nu curg decat atunci cand este cunoscuta fericirea absoluta , acolo unde hainele nu urmeaza moda ci exprimarea sincera a sufletului , acolo unde nimeni nu plange de foame si de sete . Intr-acolo unde copiii au parinti pentru totdeauna iar parintii au copii pentru eternitate , acolo unde pamantul nu cunoaste sicrie si cruci , acolo unde viata e eterna iar fericirea e o necesitate de care nimeni nu duce lipsa . Intr-acolo unde durerea fizica nu exista si unde oamenii zambesc din miez de dimineata si pana in noaptea tarzie , acolo unde nu exista bani care sa cumpere oameni sau care sa nasca ura , acolo unde toti suntem egali , frumosi , simpli , perfecti , iubitori .

M-am ridicat de pe perna-mi dureroasa a timpului si-am privit pe fereastra , oameni intunecati de ura si ranchiuna , oameni mahniti din miez de dimineata si pana-n miez de seara , oameni care-si dau drumul mainilor aruncandu-si vorbe triste si pline de mizerie , oameni care-si vand dragostea pe bani , bijuterii , masini , functii , ape murdare in care albastrul soarelui nu poate sa se oglindeasca , iarba care piere lasand loc nisipului auriu al secetei , oameni care-si plang disperarea in fiecare zi , oameni care pun un pret mai mare pe haine decat pe o carte sau pe dragoste , oameni care n-au cunoscut niciodata fericirea iar ca sa o afle si-au cautat refugiu in bani , oameni care mor de  sete care tradeaza afirmatia conform careia  planeta  este 3 sferturi acoperita de ape , oameni care mor de foame pentru ca banii cu care ar putea sa obtina mancare sunt inexistenti . Oameni care nu-si cunosc copiii furati de moarte si parinti care plang pietre asezate peste odraslele lor , pamant prea putin pentru a mai pune sicrie in pamant , oameni care plang de dureri fizice care nu au tratament , oameni vanduti , mizerabili , murdari .

M-am indepartat de fereastra si-am lasat-o-n urma cu viorile ploii cu tot , m-am asezat pe pat si-am cazut in visu-mi frumos , si-am calatorit acolo unde pamantul nu cunoaste lacrimi .. si ce frumos era , si ce culori , si cata fericire .

Lasă un răspuns

