Recenzie – ” La răscruce de vânturi ” – Emily Bronte

images

Recenzie , vorba vine . Nu vă fac o recenzie cap coadă , de nota 10 și extrem de bine lucrată . N-am timp , dar totuși am avut timp să citesc ” La răscruce de vânturi ” și dat fiind faptul că am citit ” Jane Eyre ” – Ch. Bronte , aveam niște așteptări imense de la surioara Bronte cea mijlocie. Nu mi-au fost satisfăcute așteptările precum  au fost atunci când am citit Jane Eyre , însă mi-au fost perturbate : de un scris frumos , ușor descriptiv , simplu în cuvântare și suficient de explicit încât tot prostul să priceapă cartea . ” La răscruce de vânturi ” nu-ți oferă mult sirop de iubire , nu vei găsi o dragoste pătimașă și înfocată în poveste , nu vei găsi doi oameni care mor unul pentru celălalt , ci doar oameni care mor . Dragostea este menționată în carte așa cum menționezi venirea căldurii din August în prima zi de Decembrie . Ura este cea care captează orice atenție primită , din partea cititorului . În principiu , povestea este simplă : frustrare , dragoste neîmpărtășită și inutilitate . Personajele sunt descrise simplu dar în general, aceste persoanje au un apetit deschis față de rău și de a face rău , Heathcliff , personajul principal al poveștii este un copil , un intrus , adus din prea multă inimă în mijlocul unei familii care voluntar/involuntar va crea un veritabil monstru inuman , un om de joasă speță dar care iubește tăcut și neîncetat .

Cartea nu te ține cu sufletul la gură , absolut deloc . Dar … pentru că mereu va exista un ”dar” , te va face să vrei să afli ce urmează după fiecare pagină citită iar în gură tot ce vei avea va fi limba ta și poate ciocolată sau o țigară fumegândă , așa cam cum  fac eu când citesc .

Cuvântul cheie al poveștii în opinia mea este : ura . Niciodată n-am citit o carte în care răul să fie descris cu atâta pathos încât să te facă să crezi că există atâta răutate . Totuși cartea are ceva al ei , are acel ceva pentru care eu nu am cuvinte potrivite dar am mult respect , mă bucur că am citit-o , știu știu , trebuia citită acum 3 ani , dar acum 3 ani locuiam în Hawaii pe o plajă cu nisip alb , mâncam cocos la micul-dejun cu banane și la prânz câte un rechin , 2 , în funcție de cât de mult efort depuneam în acea zi . La cină fumam bambus .

Dar revenind la noi la grajd , vă recomand cartea cu tot sufletul , avusesem o recenzie excelentă făcută în minte azi noapte pe la unu fără zece , dar am adormit și-am uitat recenzia iar ca rezultat final a ieșit cuvântarea asta ”năucitoare” , plus că mi-e somn iar când mi-e somn abia îmi amintesc despre mine darămite despre ” La răscruce de vânturi ” .

Anunțuri