Sărutul de pe creștetul capului.

giphy-facebook_s

”    Te-am privit în timp ce-ți puneai sacoul , era atâta liniște că puteam auzi cearta noastră derulându-se ca o casetă veche în mintea mea , nu era sorți de izbândă , știam că ai să pleci acasă la ea și că o să te întorci din nou seara , cum faci de obicei . Mi-ai sărutat fruntea și-ai ieșit din casă ca și cum nici nu ai fi fost în ea . Mi-am turnat un pahar de vin alb și-am ieșit pe terasă dar nu m-am uitat la tine , era prea greu , am privit decorul din fața apartamentului meu , iz de toamnă în aerul călduț iar timpul îmi spunea că aveam să am o zi prea lungă . Părul creț al toamnei în culori calde de arămiu și roșu , proaspăt vopsit de frumoasa lună a lui Octombrie , mireasmă de ciocolată de casă în aer venită de la tanti Magda de la parter , fumul agitat al țigării mele din care trăgeam cu poftă la intervale neregulate , o toamnă atât de frumoasă și totuși mă cuprindeau remușcările ca niște clești , oare ea știe de noi ? Când mi-am dat voie să distrug o familie ? Când mi-am uitat învățăturile și când mi-am dat voie să mă îndrăgostesc de un bărbat interzis ? Oare pe tine te doare când pleci din casa mea ca un hoț ? Oare și ei îi săruți creștetul capului cu atâta tandrețe și dragoste cu care îmi săruți al meu creștet de cap ? Eram liberă astăzi și nu plănuisem să te văd , vroiam măcar o zi fără remușcări , o zi fără tine și fără numele tău pe buzele-mi crepate de frigul dimineților dar te-am văzut și-acum nu-mi rămâne decât să gândesc , freamătul conștiinței mele se aseamănă cu furtunile furioase ale lui Cuptor . Să fii roata de rezervă a unui bărbat care are tot ceea ce-și dorește de la viață e greu . Te împart cu ea și aș vrea să știu că ea știe asta , poate nu o mai doare la fel de tare , poate e imună și împăcată cu faptul că soțul ei doarme-n alte așternuturi noaptea și că săruturile ei de pe creștetul capului sunt așternute pe alt creștet de cap . Dar dacă într-o zi am să o întâlnesc , ce-am să-i spun ? Să-i cer iertare ? Poate fi cu adevărat iertată o asemenea faptă , poate o femeie care iubește cu pathos să ierte cu adevărat o infidelitate a bărbatului ei , infidelitate care nu se consumă într-o noapte , ci de-a lungul unui întreg anotimp , sau de-a lungul tuturor anotimpurilor din viața ei ? Oare eu aș putea să mă iert pe mine dacă aș fi în locul ei ? Oare săruturile primite de ea sunt la fel de înflăcărate și la fel de triste în zilele de toamnă ca cele pe care le primesc eu de la bărbatul ei ? Mă va putea ierta ? Ne vom putea ierta ? Cine e numitorul comun în povestea noastră ? Bubu a trecut pe la picioarele mele goale , mângâindu-mă cu blănița lui pufoasă . L-am privit iar el s-a uitat în ochii mei , privirea mea trădătoare se oglindea în ochii lui verzi ca într-o oglindă de baie proaspăt spălată și lustruită , m-am văzut pe mine , pe mine , mizerabila femeie din viața bărbatului unei alte femei și m-am rușinat . Ochii lui Bubu parcă mă judecau , am mai tras o dată din țigară și-am stins-o , l-am hrănit pe Bubu , mi-am închis telefoanele și interfonul și m-am apucat de citit . Astă seară am să o las pe ea să-și primească sărutul de pe creștetul capului . Mâine seară poate o să fac același lucru și tot așa în fiecare seară până ce stârpesc această nedreaptă dependență . Tot așa are trebui să fac și cu țigările dar nu sunt pregătită să renunț încă la țigările mele dar cred că o să renunț la sărutări și-am să înapoiez unei femei de sacrificiu ceea ce i-am luat eu fără pic de nesimțire . ”

Lasă un răspuns

