Orfanul

11652197_10207238253854589_591938518_n

” Afară-i frig și e înorat , și vântul suflă tare

Mitică-i mic și e orfan , și foc în vatră n-are

Tăticul lui e mort demult , iar mama lui săracă

El bietul e flămând și gol și nimeni nu-l îmbracă

O haină sau un dar cald , din mâna noastră mică ,

Ce repede ar alina , durerea lui Mitică ,

Voi dragi copii cu suflet bun , ce-aveți părinți cu stare

Gândiți-vă la cei săraci și dați celor ce ” n-are ” .

P.S. nu știu cui aparține poezia.

Nu vă uitați la greșeala gramaticală , așa am învățat poezia , m-a învățat moșu Ghiță , era om bun moșu , ne punea în picioare pe mine și pe fratele meu pe             ” laghiță” – un fel de băncuță lată cu spațiu de depozitare , lua o ”joardă” – nuia și ne ardea câte două de recitam poezia de zici că eram televizoare . Ce-i drept frate-meu a cam luat-o în timp ce eu am învățat repede poezia și am scăpat de bătaie . Era el așa mai de modă veche dar uite că mi-a rămas în minte poezia de     ” mi-a predat-o” , tata se minuna ori de câte ori mă auzea recitând poezia , nu-i venea să creadă că încă o știu . Azi mi-aș fi pus capul cu drag pe pieptul tatei căci azi mi s-a făcut un dor trist și apăsat de el , dar nu-i cu putință .

Cu un dor negru și greoi

Din zori și până-n seară

Eu mă gândesc mereu la noi

Familia de-odinioară .

Lasă un răspuns

