Olguța 2

tumblr_mmrfhtqrEL1rrnekqo1_1280

” – Pune repede ceva pe umeri Olguțo și coboară jos fata mea că te cheamă tac-tu ! Haida repede , repede , nu-l lăsa să aștepte !

– Lasă-mă Letuță , lasă-mă-n durerea mea și du-te de-aici , spune-i lui tata că nu mi-e bine și vreau să dorm ! Olga avea lacrimi pe obraji , stătea chircită-n fotoliu și privea când focul din șemineu , când zăpada albă de-afară ce se-ntuneca parcă odată ce noaptea își intra în drepturi . Părea extenuată , ca o pasăre care zburase prea mult timp și rămăsese fără putere , nu vroia decât să plece dar nu ieșea din cuvântul tatălui ei , își iubea și își respecta tatăl chiar dacă acesta nu-i oferea libertatea cuvenită . Și totuși Olga avea 25 de ani dar se temea să-și părăsească tatăl , nu avusese multe activități ca femeie , tatăl avusese grijă șă nu o pună la muncă , să nu o obosească , abia dacă știa să facă un ceai . Nu avea încredere să plece de acasă , deși își dorea enorm să meargă la școală , ba chiar vorbise într-o Duminică cu o fată din sat și îi mărturisise că ar vrea să studieze la Londra , își dorea să devină scriitoare . Olga își vedea visul atât de viu dar totuși atât e îndepărtat , uneori nu vroia să deschidă ochii dimineața , simțea că întunericul nopții o înconjoară pe timp de zi , slăbise mult , silueta-i plăpândă era acoperită de o rochie neagră cu crinolină , strânsă cu o bantă albăstruie, volănașe negre care-i acopereau decolteul și manșetuțe albe , tatăl avusese grijă ca Olguța să fie mereu foarte bine îmbrăcată , muncea din greu pentru ea ca să-i satisfacă și împlinească toate nevoile . Avea părul împletit și ascuns de o pălărie albastră ca rochia , înaltă , roșie în obraji , cu ochii albaștri și triști și buze pline și roșii , era frumoasă Olguța , suavă și foarte bine educată , o frumusețe de femeie , așa o descria Leta ori de câte ori punea poza Anei lângă Olga .

– Uite acum te îmbraci și pofești jos , m-ai înțeles ? Haide Olguța , nu fi căpoasă , e spre binele tău , șterge lacrimile alea și fugi la taică-tu !

– Bine , am să merg !

Olguța îi făcuse semn Letei să plece , își adusese ușor genunchii la piept și își așternuse obrazul stâng pe ei . Plânsese , plânsese de dor , neputință și nefericire , nu fusese niciodată la școală , tatăl îi angajase Olguței diferiți tutori care veneau acasă în fiecare dimineață și o învățau pe Olga carte până pe la ora prânzului . Nu-i prea plăcea fetei ce se întâmplă dar era fericită că putea să citească , că avea să știe mai multe lucruri despre viață , se bucura mult când scria , așa-și descoperise pasiunea pentru scris , poeziile ei erau un dar dulce pentru auzul tatălui ei , se mândrea Dinu tare mult cu fiică-sa . Olga se ridicase din fotoliu , închisese ușa șemineului , își stersese fața și își acoperise mâinile cu mănuși albe , se privise în oglindă de câteva ori și ieșise din cameră .

– Da tată , sunt aici ! Leta mi-a spus că ai treabă cu mine !

– Am , am ! Leto !?! Vino aici , acum !

– Aici îs conule , ce să fac pentru mata ?

– Du-te și fă pentru mine și pentru fata mea niște ciocolată caldă și prăjituri cu gem de trandafiri , te rog !

– Da conule , ui acum mă duc !

Leta îi zâmbise Olgăi cu atâta fericire , cu atâta lumină , Dinu stătea pe fotoliu cu fața către șemineu , era o iarnă grea la București , cea mai grea pe care Dinu o cunoscuse .

– Ia loc fata mea !

Dinu se ridicase în picioare , mersese la Olga și îngenunchease în fața ei .

– Tată dar ce faci ? Ridică-te ! spuse Olga rușinată

– Lasă-mă , lasă-mă Olguțo să-mi cer iertare că n-am știut fata mea , n-am știut să mă port cu tine precum meriți , eram tânăr când Ana murise și tu erai așa mică , pricăjită , plângeai , nici nu știam cum să-ți procur laptele , și mi-a fost greu , dar știam că tu mi-ai fost lăsată de Ana , iar eu am iubit-o pe mama ta așa cum soarele iubește cerul , iar dacă pe Ana am iubit-o așa , atunci trebuia să te iubesc și pe tine! Și te iubesc Olguțo și te-aș ruga să-mi ierți încăpățânarea și nepriceperea în ceea ce privește educația ta , dar din păcate nici pe mine nu m-au educat , nimeni nu mi-a spus cum un tată își crește singura fată , nimeni ! Dinu își pusese obrazul drept pe genunchii Olguței și începuse să plângă , Olga avea lacrimi în ochi și își dusese buzele către creștetul tatălui ei și-l săruta cu drag .

– N-am tată ce să-ți iert , nimeni nu a greșit aici , știu doar că dragostea ta-i mare și frumoasă , poate uneori ești prea protectiv dar eu te înțeleg , și eu la rându-mi de-aș avea copii , i-aș iubi cu toată ființa mea !

Dinu se ridicase , sărutase fruntea Olgăi și își turnase o cană de vin .

– Mi-a spus Leta că iubești ! Așa e Olguțo ? ”

Lasă un răspuns

