Când oi muri .

woman-window-black-white

” C-or veni și vremea aia , da nu , eu nu mor așa ușor , eu nu închid ochii când vrea timpul , îi închid când vreau eu , că eu tai , eu spânzur ! Nu mă spânzură nimeni de vreo cracă de arbore și nu mă afund eu în apă când stau exact la mal ! Nu ! Nici gând …

Dar când or fi să înalț steagul alb peste marea de necaz cauzată de viitoarea-mi moarte , m-oi întinde-n pat și-oi cere de la copiii mei o cană de apă pe noptiera maronie din camera mică , și-oi vrea ca respectiva cană să fie albă , din tăblie cu struguri albăstrui imprimați pe ea , numa așa cum o avut și bunică-mea în casa ei . Și-oi cere obloanele la fereștri tras și închise , floarea soarelui sau ceva buruieni galbene lângă mine și o lanteră , că mie nu-mi aprinde nimeni lumânarea , mie mi se dă o lanternă , ca să fac lumină în întunericul în care o să mă afund . Și-apoi o să zâc lumii să iasă afară când or fi momentul să vină după mine . C-or veni scârba aia cu drag și cu foame , că nu-i este foame pământului de bine , precum îi e foame morții de oameni . Și m-o țintui blestemata aia în pat , expunându-mi fața jalnică spre privirile triste ale muritorilor care or să moară mai târziu decât mine , și și-o băga unghiile-i negre și puturoase în inima mea și în timp ce m-o fixa îndelung cu privirea-i mâzgălită de întuneric și frustrări , suflarea îmi va fi retezată . Da i-oi pune mâna-n gât și cu ultima mea putere am s-o fac una cu pământul , că nu scapă lumea așa repede de mine … nu domnle ! nu ! Oi cere medicilor să caute în mine ai mai mică fărâmă de viața , și-oi cere să fie cusută de inima mea cu ață și cu ac , și aia fărâmă m-o ține în viață până ce eu decid că-i vremea să plec spre întuneric . Oi cere dumnezeilor pământeni să facă minuni stiințifice și-oi vrea să facă posibilul în marea de imposibil în care m-am băgat .

Dar dacă dumnezeii pământeni n-or putea să facă o minune , atunci oi cere fetii mele să-mi aprindă veioza , că nu-mi place întunericul , și-oi cânta un cântec despre tata și despre mama și-oi încerca să nu mă uit la copiii mei , că greu mai e să-ți iei rămas-bun de la copii și viceversa . Le-oi spune să plece că merg la somn , că mi-e rău , că nu-i frumos să-ți vezi mama sau tatăl murind , io nu l-am văzut pe tata murind da mi-or povestit cum o murit și vai cum am mai plans ! vai cât m-am mai dojenit că nu m-am dus lângă el și vai cât aș da să mai stau lângă el … săracu , nu i-au fost copiii lângă el pe patul de moarte , cât de neîmpăcat mi-o fi plecat … da poate-l văd și-o să-i spun că mi-a fost frică . Da ce frică … da ce dor … inimă dulce !

Oi lăsa-o pe blestemată să-și bage unghiile în mine și-o să-i recit poezii de dragoste în timp ce mă desprind de corp , de pat , de camera mea și de florile mele și-oi pleca , furioasă că n-au găsit dumnezeii fărâmă de viața-n mine , plânsă că-mi las copiii , fericită că i-am avut și îndurerată că-i pierd … da să nu mă plângă nimeni , că oi avea grijă de mine și să nu mă puneți în pământ că mi-i urât de el ca de năcaz și să nu plângeți că moartea-i firească și trupească … și-asta pentru că io am avut sufletu-n creier , că de-l aveam două palme sub gât apăi numa om nu eram .

Când oi muri numa atâta cer : să nu mă doară nimic , să nu aud plânset de om , să nu văd fețe miloase și candele galbene aprinse de un preot care susține sus și tare că-s iertată și că pot pleca către lumină . Că nu-i lumină după moarte , îi întuneric , oricând închizi ochii o să găsăști întuneric și-atât . Atâta cer , de un sicriu și-un preot bețivan să facă rost ăia de rămân în urma mea , că numa lucrurile alea nu le pot face . Da până atunci oi mai fuma , că n-am fumat de 2 săptămâni și mă arde inima așa-mi trebuie o pipă ! ”

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. endorfinul spune:

    Scrii frumos ! Bravo ! Mai trec pe aici .

    1. Roxana spune:

      Mă înclin ! Mulțumesc !

Lasă un răspuns

