Nostalgie .

Oare ne facem vinovați de faptul că nu prețuim anumite momente ale vieții noastre ? Faptul că suntem ocupati reprezintă o scuză ? Vine un moment în viața fiecăruia dintre noi , când ne dorim cu ardoare să dăm timpul inapoi , să-l oprim în loc și să facem modificările și alegerile pe care le-am omis la un moment dat . Se simte un fel de presiune groaie atunci când îți dorești să schimbi trecutul . Dar nu putem să mai schimbăm trecutul , nu putem să facem modificări ori ajustări trecutului și nu ne rămâne decât să-l imbrățișăm așa cum este , să-l acceptăm pe el așa cum prezentul ne acceptă pe noi și anume , cu bune și cu rele . Dar dincolo de orice , eu una tot aș merge inapoi în timp să fac tot ceea ce nu am făcut , dar nu e cu putință și știu asta , dar nu pot scăpa de această dorință .

Azi mi-am dorit să revăd Liceenii – filmul , dar nu mi-am dorit să fiu din nou la liceu , dar mi-aș fi dorit să fiu la liceul la care și Liceenii au fost . Parcă trecutul ăla comunist urât de lume , era mai frumos decât prezentul nostru . chit că libertatea era limitată , dar lucrurile erau mai simple , mai pline de esență , de haz , de importanță . Totul se aprecia la o valoare mult superioară , și cred că acest lucru se năștea doar din cauză că mințile oamenilor nu pot fi înlănțuite oricât de întinsă e limitarea . Dacă acel cineva privește lucrurile dincolo de lentilele opace ale banalității și ale comunului , acelei persoane nu-i poate fi luată această caracteristică. Și cred că liceenii vremurilor trecute au plăcut mai mult cartea față de liceenii prezentului și chiar față de liceenii generației mele .

Dar ne facem vinovați ? Și dacă da , atunci cât de mult ? E prea greu să traiești intr-un trecut mai puțin dotat când ai un prezent atât de avansat . Adevarat grăiește cel care spune că suntem o societate care are o bază istorică , dar avem o serie de non-valori foarte bine promovate , sunt oameni care nu vor să-și depășească condiția sau sunt deja comozi cu propria lor condiție și totuși media îi ridică pe piedestale fantoma . Acum mă întreb , cine e de vină ? Totuși avem libertatea de a alege , asta e clar , dar sunt oameni care nu fac alegerile potrivite chiar dacă sunt înaintați în vârsta . Dar copiii ? Ei fac alegeri încă de tineri , au această libertate dar când lași copilul să își facă singur alegerile ? Intr-adevăr la un moment dat , un adult care privește la TV are dreptul de a urma sau nu non-valorile . Unii oameni chiar le urmează , le modifică , transformă ș.a.m.d … e de vină media ? Sau e de vină cel care urmează exemplele proaste . Aici caut să fiu pe două fronturi , pentru că media iși face datoria chit că uneori media mănâncă mai mult rahat decât rahat turcesc , dar pe de altă parte oamenii sunt liberi-arbitrii , ei pot alege să da sau să nu . O gândire echilibrată îți poate permite să vezi adevărul ambelor părți , dar ce-i drept oamenii inclină balanța în favoarea extremelor . Which is so , so , so wrong .

Întrocându-ma la titlul care face obiectul postării mele deviate aproape complet de la subiect , sunt puțin nostalgică . Mai jos vă las filmul frumosului și neiertătorului timp .

3 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. masorlumea spune:

    Da, şi eu m-aş întoarce puţin în timp. Doar atât cât să mai trăiesc „senzaţiile acelea”. Aroma interzisului. Puterea lui.

    1. Roxana spune:

      Uneori e prea târziu , din păcate .

      1. masorlumea spune:

        Da, de cele mai multe ori …

Lasă un răspuns

