Cazanul cu smoala

old-couple-2

” Tinere asculta la mine , daca te pui cu dracu tine-te cu degetele de camasa , ca te arzi mai rau decat caprioarele din padurile de pe langa autostrazi . Cand am luat-o pe ma-ta , era frumoasa ma , mi-era draga pana la Dumnezau , si ma uitam la ea ca popa la altar si nu-mi explicam de ce m-a ales pe mine. Averea mea la vremea aia era mare , aveam vaci , ghiboli , cai , porci si hectare intregi de pamant . Murise tata , si-mi lasase mie tot , stia ca am sa fac treaba buna , si-am facut , normal ! Ba da ma-ta era trimisa din cer , era ea asa mai proasta dar mi-am zis ca daca n-o cizelez , o trimit pe camp si-o pun sa sape odata cu argatii mei ! Proasta , proasta , dar stia sa joace si pe fata si pe dos , si Dumnezau mi-i martor , ca abia asteptam sa ajung acasa , sara de la fan , s-o vad ! Cam pe cand isi aduna soarele catrafusele , jaratecul de-l țâpa in fiecare zi peste sat , caldura aia dogoritoare , de-ți venea sa-ți jupui singur pielea de pe tine si duhoarea aia de sat plin de bălegar si de mușețel proaspat , ieșea in capul porții de ma astepta . Iși impletea parul intr-o cosiță bogată cu o pamblică rosie , și își imbraca pielea maslinie intr-o bluza albă lungă , aproape până in pământ , și aștepta acolo singură . Era ca nalucile alea , de care vorbea mama inainte sa moară , albă si blondă , cu privirea pierdută si cu buzele rosii ca sangele de om proaspăt . Faină femeie , blândă și nu se enerva ca mine , dar Dumnezău de acolo de sus , ma știe , niciodată n-am ridicat mâna la ea , n-am asuprit-o ca nu mă lăsa inima , chiar de uneori mă enerva atat de tare , ca simteam ca dacă nu beau apă rece și un pahar de țuică o sa ma întâlnesc cu dracu și-am să-l omor cu mânile libere . Da mă-ta era femeie norocosă , eu totuși stiam să-mi omor demonii cu aer curat , luptam cu ei ca taurii in arenele spaniolilor , și n-o jigneam , și n-o băteam . Cum să bat io ăl mai frumos dar de la Dumnezău ? Tu știi mă copile că pe vremea mea , o femeie desteaptă era mai rară decât ploaia in Iulie ? Da io am avut parte de ai mai faină si mai bună muiere , și mi-a ținut-o Dumnezău langâ mine , sa mă bucure și să ma facă fericit . Da mă copile , dragostea nu-i pentru toți , și-asta s-o ti minte de la tată-to astă prost si necitit ! Nu toata lumea poate sa iubească si nu toti merită să fie iubiți , și nu-s egoist dragu lu tata , deloc , dar unii oameni nu prețuiesc iubirea , o murdaresc , o jupuiesc , aruncă cu gunoi în ea , o cheltuiesc și o vand pe bani adevarati . Mă copile dragostea nu se cumpară , nu se vinde , n-o gasesti in targ la tarabe ci poate doar cu chip de vânzătoare , da aia-i cu totul alta mancare . Nu poți pune preț pe un lucru atât de sacru ca dragostea , că-i scazi valoarea , și ei și ție . Dar totuși dragostea poate fi doar o torționară morbidă și grotească dacă nu iți este impartășită , și-atunci se duce dracu și amuzamentu si frumusețea . Atunci când îți vine sorocu să iubești , ai să simți acel moment cu toata trairea ta de pămantean dator cu moartea , ai să te cutremuri mai rau ca pământul , si-ai să te bucuri mai rău ca ăla om de scapă de o boala grea . Simți ca poți urni Raiul si Iadul de la loc , si le poți pune unde vrea inima ta , simți că ai putea dansa cu dracul , lângă cazanul lui cu smoala in timp ce el , stă răstignit deasupra. Cand ai dragoste ti-i bine , de n-o ai ti-i rau , de n-o simti ești un mort ce încă respiră , de-o plângi te doare de zici că-ți jelești mortii și-ți vine să-i scoți din pământ . Copile , dacă in viața ta nu ai iubit și nu ai plans de dorul muierii tale , atunci ascultă aici la tăticu tău , să ti minte că totul e in zadar . Banii n-au culoare daca nu-i imparți , cerul n-are jăratec dacă lângă el nu-i soarele , apa nu potolește setea sufletului , așa cum o face iubirea de care ți ție dor sara când te pui in pat . Femeia și dragostea merg mână în mână , și una nu-i sănătoasa fără cealaltă , dar dacă iți bați joc de una din ele , in război intră amandoua , ca femeia ține la dragostea ei ca la ochii din cap , și să nu crezi aia femeie care iți spune ca e bine , când ea priveste tristă in pământ . Daca nu o faci pe femeie să îți vorbească , sa-ti spună păsurile ei si vânătăile ei interioare , atunci femeia aia nu te iubește și nici nu te va iubi vreodata . Mama ta mă copile mi-a fost tot , si când zic asta ma refer la vis , la cosmar , durere si fericire , dorință si disperare , gânduri si rezolvări , dragoste si consum , mama ta a fost lumina din intunericul meu , dar a luat-o Dumnezău la el , ca era gelos pe mine , și el a iubit-o și ui că trebuie să o împart cu el , că știu că are sa aibă grijă de ea poate mai bine ca mine , dar mi-ai ramas tu și o văd pe ea ori de câte ori te privesc , și mă bucur că nu m-a lăsat singur . Mama ta copile , te iubea ca pe a ei viață și se umplea de bucurie si de energie ori de câte ori te intorceai de la școala , pe ulița scorojită de vreme de lângă casă , și-a lovit cu pumnul in masă , așa se zbătea ca tu sa mergi la școală , și tot în pumnul ăla te plangea când erai la facultate , dar acum cred ca zambește mă copile , așa cum imi zâmbește mie inima , când vad ce medic muncitor si bun ai devenit . Cândva , o sa ma unesc cu mama ta in regatul cerului , și de acolo de sus vom veghea asupra ta cu toată dragostea noastră , și te vom astepta intr-o zi , să vi pe ulița de către casă , la noi la masă . ”

Lasă un răspuns

