Dialog cu o schizofrenica …

De ce-ti pare cel mai rau ? ” Nu-mi pare rau de nimic , tanara domnita , adica , imi pare , imi pare rau ca l-am iubit si ca mi-am pierdut capul pentru el , il vad des , e prezent mereu , nu are absente . Mereu imi spune ca nu ma iubeste , ca eu sunt intruchiparea suferintei , ca eu sunt de vina pentru decaderea mea , ca eu am gresit si ca n-am dat nimic din mine . Aici el minte , domnita draga , i-am dat sufletul meu , mintea mea , trupul meu , bataile inimii mele , somnul meu , energia mea , zambetul meu . I-am dat tot dar a fost in zadar . Mi-a sfartecat inima in mii de bucati , am adunat pe rand bucatelele ramase dar a fost in zadar , el iar mi le lua . M-am daruit lui in fiecare miez de noapte , cu lacrimi pe obraji , l-am iubit ca pe Dumnezeu , nu … l-am iubit mai mult decat pe Dumnezeu . I-am sters orice lacrima de pe obrajii lui patati de trecerea anilor , i-am redat zambetul , l-am ascultat cand imi vorbea prostii . Pentru el am fost : iubita , sotie , amanta , mama , psiholog si profesor . Pentru el am renuntat la mine , l-am tratat pe el si m-am ranit pe mine . L-am iubit atat de mult incat fiecare sarut al sau cand ne desparteam insemna , ghimpi mari si ascutiti in inima mea . A respirat prin mine , a trait prin mine , a zambit prin mine . Eu am fost centrul pamantului sau … i-am dat atatea incat mie nu mi-a mai ramas nimic si nici lui nu mai aveam ce sa-i dau . Mintea mea sanatoasa i-am dat-o si uite ce am ajuns  . Patru pereti goi , stersi , plouati , un pat cu saltea de piatra , un aer umed si cateva fotografi vechi , asta e mediul in care eu respir , unde traiesc , daca pot spune ca traiesc , pentru ca aici numai o nebuna ca mine poate trai . Vine des la mine , ne certam , mi-a inselat asteptarile , a murit singur iar eu am innebunit tot singura . Durerea ca el nu mai exista a fost de neimaginat , am ras cand am auzit ca a murit , in momentul ala am si pierdut orice conexiune cu lumea , orice legatura , orice intrevedere. ”

Dar imi pareti atat de lucida … cum se poate ? ” Domnita , eu sunt mai nebuna decat dumneata si lumea asta la un loc doar ca luciditatea este rara iar atunci cand am parte de ea sufar , sufar mult , asa cum sufar acum ca-ti vorbesc tie . Cand sunt in lumea mea , cea a nebunilor , suferinta are alte captele , alte intelesuri si sensuri . Cand sunt lucida amintirile sunt proaspete , vii ca si cum totul a avut loc ieri si ma doare dar n-am de ales .”

Aveti vreun repros sa va faceti ? ” Mereu imi fac reprosuri , nu sunt de acord cu ce-am facut , am dat totul pentru un om care a luat in ras fiecare dar al meu , un om care mi-a mancat sufletul dupa ce l-a scos din mine , acel om a carui privire imi taia respiratia . Am iubit cu fiecare particica din sufletul meu , am iubit cu tot ceea ce reprezint eu ca femeie . (Se priveste in oglina) Vezi cum arat draga domnita ? Am doar 30 de ani si am parul alb , ochii mei parca sunt morti , pielea e mai zbarcita decat a unei femei de 60 de ani iar trupul mi-e firav si plapand . Am spulberat orice sansa care sa fie legata de un viitor , am imbatranit inainte de vreme si voi ramane in incaperea asta pana ce o sa ma sinucid . I-am auzit pe doctori vorbind si spunand ca sigur imi voi lua viata iar acum cand sunt lucida si ma gandesc la vorbele lor ma simt ca o mizerie umana , un zero .”

„Domnita ,acum ca pleci , vreau sa-ti dau niste sfaturi pentru ca esti tanara si o sa ai nevoie de ele . Sa nu iubesti domnita cu toata fiinta ta cum am facut eu , sa nu-i dai totul lui pentru ca nu merita , nimeni nu merita , domnita draga sa te primeasca cu totul . Sa iubesti dar sa nu-ti pierzi capul . Iubirea trebuie sa te aduca pe el si pe tine la nivelul unui singur trup , un trup care sa respire , doarma , iubeasca , traiasca si sa mearga in numele amandurora . Trupul ala format din doi trebuie sa fie mereu intreg , sa nu-l reprezinti doar tu sau doar el . Fi alaturi de el , da-i ce vrei tu din tine dar nu te uita pe tine in jocul cu el , nu-ti pierde capul dupa el caci iti vei pierde mintile ca mine iar peretii astia , in cele din urma vor deveni si casa ta si e pacat . Ai grija de tine domnita si nu plange , nimeni nu are dreptul la lacrimile tale , nimeni pe pamantul asta , doar tu ai dreptul la ele . Traieste viata , caci e mai scurta decat viata unui fluture , fluturele apuca de iese din pupa si tu poti muri pana sa-l vezi pe el iesind . Dute tot inainte si bucura-te de fiecare minut de care ai parte si sterge orice fel de gand rau din mintea ta , in momentul cand pui capul pe perna . Te las tanara domnita , lumea mea ma cheama, el ma asteapta acolo si iar plange si ca de obicei , eu ma duc sa-l linistesc si asta doar pentru simplu fapt … ca … il iubesc . ”

 

Lasă un răspuns

